شهید هادی کلانتری

ساخت وبلاگ
پناه بردن به خدا از فقر قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : اَللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِي اَلْخُبْزِ وَ لاَ تُفَرِّقْ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُ فَلَوْ لاَ اَلْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لاَ صَلَّيْنَا وَ لاَ أَدَّيْنَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَلَّ.پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمود:خداوندا! براى ما در نان بركت قرار ده و بين ما و نان جدايى نينداز. اگر نان نبود، نه روزه مى‌گرفتيم، نه نماز مى‌خوانديم و نه فريضه‌هاى پروردگارمان را انجام مى‌داديم.نشانی : الکافي , جلد۶ , صفحه۲۸۷/. الکافي , جلد۵ , صفحه۷۳./. گوگل : http://shahidhadikalantari.blogfa.comایتا: http://eitaa.com/hadikal + نوشته شده در سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۲ ق.ظ توسط مهدی کلانتری  |  شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 22 تاريخ : چهارشنبه 16 اسفند 1402 ساعت: 16:00

من می روم .و می دانم که رفتنی هستم . باید بروم و به زودی خواهم رفت . باید بگویم که شماها نباید برای من حقیر ذلیل گریه کنید . بلکه باید شادی کنید . چون من خودم می خواهم در راه دینم شهید بشوم.من می خواهم پیش از اینکه در خانه بنشینم و مرگ سراغ من بیاید . خودم با پای خودم به سراغ مرگ بروم .( هادی کلانتری . متولد: 1339 تهران – شهادت: 7/8/1360 جبهه فیاضیه آبادان)گوگل : http://shahidhadikalantari.blogfa.comایتا: http://eitaa.com/hadikal + نوشته شده در چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۸ ق.ظ توسط مهدی کلانتری  |  شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 19 تاريخ : چهارشنبه 16 اسفند 1402 ساعت: 16:00

نیت بهتر است یا عمل ؟در دستگاه خدا، هم حکمت هست و هم فلسفه، اما خدا محکوم به حکمت و فلسفه نیست. مبادا برای حکمت نماز بخوانی که بگویی چشم و گوشم باز می‌شود. عبادت را خالص برای خدا انجام بده. هرچه می‌توانی خودت را ساکت کن. هرچه که از معلومات محروم می‌شوی نترس. اگر توانستی خواستت را ساکت کن. خواست از همه چیز بالاترست. اصلاً بگو خدایا از زمینِ من چیزی نمی‌روید، بگو خدایا خاطر جمع باش که زمینم دیگر بایر شده . هرچه خودت می‌کاری بکار .به من مربوط نیست. از نفس من چیزی روییدنی نیست. زمینم خراب شده چون هرچه داشت رویید.یک وقت زمین را آفت می‌گیرد و دیگر از آن چیزی نمی‌روید. یک وقت نه! زمین هستی‌اش را داده است. در دنیا هم همین را دارید. قدیم خریزه‌های کهریزک بود که بزرگ و سبز بود. تمام تهران را گرفته بود . خربزه مشهد را هم کنار گذاشته بود . اما الان یک دانه‌اش هم نیست، زمینش دیگر نمی‌آورد. زارعین می‌گفتند زمین چند سال «یخ آب» نشد خراب شد. خداوند برای هر چیزی نقصی گذاشته تا رو به خودش برود . از کارهای خوب، نیت‌های خوب، راههای خوب.اعمال خوب، خوب است. اما نیت خوب، بهتر از آن است. الاعمالُ بالنیاتِ .هرچه نیت بالاتر باشد عمل قیمتی‌تر است. از آن هم بالاتر؛ نیَّهُ المومِنِ خَیرٌ مِن عَمَلِه، او نیت می‌کند، ممکن است عمل را دیگری به جای آورد. حال این عمل مال کیست؟ مال صاحب نیّت. حاج محمّد اسماعیل دولابی/ کتاب طوبای محبّت/ جلد3 – ص 46گوگل : http://shahidhadikalantari.blogfa.comایتا: http://eitaa.com/hadikal + نوشته شده در سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۴۲ ق.ظ توسط مهدی کلانتری  |  شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 23 تاريخ : چهارشنبه 16 اسفند 1402 ساعت: 16:00

منظور از عرش الهی چیست؟مقصود از حمل عرش الهی توسط فرشتگان چیست؟در آیات قرآن مجید حدود بیست مرتبه به عرش الهى اشاره شده است و در روایات اسلامى بحث هاى بیشترى درباره آن دیده مى شود مطابق بعضى از روایات، عظمت عرش خدا به قدرى است که در تصوّر انسان نمى گنجد .رسولُ اللّه صلى الله عليه و آله : ما السّماواتُ السَّبْعُ في الكُرْسِيِّ إلاّ كحَلْقَةٍ مُلْقاةٍ في أرضٍ فَلاةٍ ، و فَضلُ العَرشِ على الكُرْسِيِّ كفَضْلِ الفَلاةِ على تلكَ الحَلْقَةِ .پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: اى ابو ذر! آسمانهاى هفتگانه نسبت به كرسى چيزى جز حلقه‌اى نيست كه در بيابانى افتاده باشد، و برترى عرش بر كرسى مانند برترى بيابان به آن حلقه است. (ترجمه خصال شيخ صدوق . جلد : 2 صفحه : 297).پادشاهان و سلاطین دو نوع تخت داشته اند، تخت کوتاهى که در ایّام عادّى بر آن مى نشستند و امور حکومت خویش را تدبیر مى کردند و تخت بلندپایه اى که مخصوص روزهاى خاصّ و روزهای ملاقات عمومى بود. در ادبیات عرب، تخت اوّلى را «کرسى» و دوّمى را «عرش» مى نامند .خداوند که سلطان عالم هستى است، داراى این دو نوع تخت حکومت و فرماندهى است . البتّه چون او نه جسم است و نه در زمره جسمانیّات، مفهوم کنایى عرش و کرسى مراد است.در قرآن هست که هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ ...﴿۴﴾. اوست آن كسی كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد آنگاه بر عرش مستولی شد ... (۴) سوره حدید.عرش خداوند در قرآن به معناي تخت نيست؛ عرش ، مقامِ فرمانرواييِ خداوند است. اين مقام ِ فرمانروايي به دوش فرشته‌هاست. اَلَّذِينَ يَحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَمَنْ حَوْلَهُ ... ﴿۷﴾ كسانى كه عرش [خدا] را حمل مى كنند ... (۷)سوره غ شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 33 تاريخ : پنجشنبه 26 بهمن 1402 ساعت: 16:57

انسان مختال کیست؟ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ ﴿۱۸﴾ سوره لقمان «مختال»؛ یعنی کسی خیال‌زده است و با خیال دارد کار می‌کند؛ من باید برنده بشوم، من باید اسمم اوّل باشد! هدفش همین است. این حیوان ناطق است. طبق بیان نورانی حضرت امام سجاد (سلام‌الله‌علیه) در اوّلین دعای صحیفه سجادیه که خدایا اگر ما را راهنمایی نمی‌کردی ما نعمت‌هایت را مصرف می‌کردیم و تو را حمد نمی‌کردیم.«لَخَرَجُوا مِنْ حُدُودِ الْاِنْسَانِیَّةِ اِلَی حَدِّ الْبَهِیمِیَّةِ» .یعنی از امام سجاد (سلام‌الله‌علیه) وقتی سؤال بکنی «اَلاِنسانُ ما هُوَ؟( انسان چیست ؟ ) ». می‌فرماید: «حیوانِ ناطقِ حمد کننده».یعنی اگر انسان حمد کننده نباشد فقط جانوری است که حرف می‌زند. امام سجاد فرمود اگر ما تو را حمد نکنیم انسان نیستیم. اگر کسی از آن مرحله پایین آمد، کارش این است که بازی بکند برنده بشود اسمش را بنویسند همین! این مختال است . امروز این مد است، فردا آن مد است، به دنبال همین می‌گردد. این با خیال دارد زندگی ‌می‌کند، هدفش هدف خیالی است. اما ذات اقدس الهی می‌فرماید نظام این چنین نیست نظام حسابی دارد کتابی دارد هیچ چیزی بی‌هدف نیست.درس تفسیر آیت الله جوادی آملی / تفسیر آیات 1 تا 4 سوره تغابن/ 9 اردیبهشت 1397گوگل : http://shahidhadikalantari.blogfa.comایتا: http://eitaa.com/hadikal + نوشته شده در دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۵:۱۶ ب.ظ توسط مهدی کلانتری  |  شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 40 تاريخ : پنجشنبه 26 بهمن 1402 ساعت: 16:57

نسبت بین افراد در قیامت چگونه است؟بسم الله الرحمن الرحیمفَإِذَا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلَا أَنْسَابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَلَا يَتَسَاءَلُونَ ﴿۱۰۱﴾ سوره «مؤمنون»بعد از نفخ صور هيچ نسبتي بين مردم نيست، چون همه «دفعتاً» از خاک برمي‌خيزند. اين ﴿فلا أنْساب بيْنهُمْ﴾ که در سوره مبارکه «مؤمنون» آمده است، ناظر به بعد از نفخ صور است؛ در سوره «مؤمنون» فرمود وقتي که نفخ صور شد: ﴿فإِذا نُفِخ فِي الصُّورِ فلا أنْساب بيْنهُمْ﴾ در آن روز ﴿و لا يتساءلُون‌﴾ هيچ سؤالي از يکديگر نمي‌کنند، چون آن روز هيچ نسبتي در کار نيست.امکان جمع شدن انساب بعد از حسابرسی اعمالوَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ ... ﴿۲۱﴾امّا وقتي حساب‌ها بررسي شد، عدّه‌اي اهل بهشت شدند و پدران و همسران و فرزندان آنها هم اهل ايمان بودند که در نتيجه اهل بهشت بودند، آن‌گاه اينها را با هم در يکجا جمع مي‌کنند که أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ و در سوره مبارکه «غافر» که محل بحث است، فرشته‌ها از خداي سبحان مي‌خواهند که «آباء» و اجداد و صالحين اينها را هم مثل ذراري به اينها ملحق کنند تا اينها محفل انسي هم داشته باشند نه پدران و همسران و فرزندانی که در آخرت پديد آمده باشند.در آخرت که کسي از کسي متولد نمي‌شود! پدران و همسران و فرزندانی که در دنيا بودند، در آخرت به «علاقه گذشته» کنار هم جمع می شوند. پس نسبتي در هنگام نفخ صور نيست، چون همه «یکدفعه» از خاک برمي‌خيزند؛ اين ﴿فلا أنْساب بيْنهُمْ﴾ که در سوره «مؤمنون» است، بعد از بيان آنکه فرمود: ﴿فإِذا نُفِخ فِي الصُّورِ﴾ آمده است. آن‌گاه بعد از اينکه حساب‌ها بررسي شد و عدّه‌اي صالح بودند، پدران آنها صالح، ازواج آنها صالح، ذریه شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 31 تاريخ : پنجشنبه 26 بهمن 1402 ساعت: 16:57

ریش سلمان گویند که روزی شخصی در مدائن به سلمان فارسی که حاکم آنجا بود گفت :ای سلمان ریش تو با ارزشتر است یا دم سگ من ؟سلمان اندکی تأمل کرد و فرمود :اگر ریش من از پل صراط رد شد ، ریش من و گرنه دم سگ تو + نوشته شده در دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱ ب.ظ توسط مهدی کلانتری  |  شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 44 تاريخ : پنجشنبه 28 دی 1402 ساعت: 14:08

دست نوشته شهید هادی کلانتری. اینها فقط سر پاسدار را می خواهند امروز : چهار شنبه . نهم / آبان / 1358همین الآن دوست عزیزم آجورلو خبر آورد که عزالدین حسینی برای فردا یعنی دهم / آبان / 1358 حکم جهاد صادر کرده و این حکم برای زنان و کودکان و پیر مردان هم واجب است . یکی از بچه های کرد دو سه دقیقه پیش آمد و به ما گفت که نقشه یک حمله وحشیانه و احمقانه ای را کشیده اند . ایشان گفت که اینها فقط سر پاسدار را می خواهند . و با افراد دیگر کاری ندارند . الان ما آماده باش هستیم . اما تا کنون دستوری به ما نداده اند . ما قبلا اعلام کرده بودیم که مقر ما در اینجا کوچک است و امکانات وجود ندارد . حتی با دو خمپاره آر پی جی می توانند اینجا را از بین ببرند . قرار بود امروز ما را از این مقر به پادگان ( ارتش) منتقل کنند . ( هادی کلانتری . متولد: 1339 تهران – شهادت : هفتم / آبان / 1360 در جبهه فیاضیه آبادان )گوگل : http://shahidhadikalantari.blogfa.comایتا: http://eitaa.com/hadikal + نوشته شده در دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۵:۱۴ ب.ظ توسط مهدی کلانتری  |  شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 38 تاريخ : پنجشنبه 28 دی 1402 ساعت: 14:08

حضور انبیا و اولیا در قيامت با بدن برزخی و دنیاییاموات پس از مرگ صاحب بدن برزخی می شوند که از قدرت دید( چشم برزخی) فوق العاده و توانایی حضور در مکانهای متعدد قابل قیاس با بدن دنیوی نیست ، روح در برزخ با بدن برزخی خود می تواند در یک لحظه در مکانهای متعددی باشد و مکانهای مختلفی را در آن واحد مشاهده نماید و . .. اما در پایان جهان و با دمیده شدن صور اسرافیل ، انسانهایی که آن موقع در دنیا زندگی می کنند و همچنین تمام ارواح که صاحب بدن برزخی هستند می میرند .با صور دوم اسرافیل تمام مردگان از اول تا آخرین روز جهان زنده می شوند و با بدن دنیایی و جسمانی خودشان در محشر حاضر می شوند. قرآن کریم در این خصوص می فرماید: وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَصَعِقَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَمَنْ فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَنْ شَاءَ اللَّهُ ثُمَّ نُفِخَ فِيهِ أُخْرَى فَإِذَا هُمْ قِيَامٌ يَنْظُرُونَ ﴿۶۸﴾( در صور دميده مى ‏شود پس هر كه در آسمانها و هر كه در زمين است بيهوش مى‏ افتد ، مگر كسى كه خدا بخواهد سپس بار ديگر در آن دميده مى ‏شود و بناگاه آنان بر پاى ايستاده مى ‏نگرند (۶۸) سوره زمر.).آیت الله جوادی آملی در تفسیر سوره غافر اینگونه توضیح می دهد که انبیا و اولیا برخلاف سایر مردم با حفظ همان بدن برزخی قوی خود و با بدن دنیایی به صحنه محشر وارد می شوند ، چون در اثر صور اول اسرافیل بدن برزخی آنها دچار موت نشده است و اینها بر اساس این آیه قرآن استثنا شده اند : فَصَعِقَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَمَنْ فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَنْ شَاءَ اللَّهُ/ هر كه در آسمانها و هر كه در زمين است بيهوش مى‏ افتد ، مگر كسى كه خدا بخواهد .متن سخنان آیت الله جوادی آملی در این خصوص : ... اگر کسي مثل انبيا و اوليا زنده از برزخ وارد قيامت شد، شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 35 تاريخ : پنجشنبه 28 دی 1402 ساعت: 14:08

انسانها قبل از ورود به بهشت در حدّ فرشته پاک می شونددر بهشت هم زن وجود دارد هم مرد ، ولي روح نه مذکر است نه مؤنث، بدن يا اين چنين است يا آن چنان؛ اينها دو صنف هستند و براي هر صنفي در دنيا وظيفه ی خاصي هست؛ اما با اینکه در آخرت تکليف نيست، با این حال زنان چون ﴿حُورٌ مَقْصُورَاتٌ ﴾، غير از همسرهاي خود به احدي نگاه نمي‌کنند.همان طور که مردان بهشتي هم به غير همسر خود نگاه نمي‌کنند و اصلاً آن‌جا جايی براي خلاف نيست: ﴿ لَا لَغْوٌ فِيهَا وَلَا تَأْثِيمٌ ﴿۲۳﴾. نه بیهوده‌گویی در آن است و نه گناه، (۲۳) سوره طور.لا در اینجا لای نفي جنس است، اصلاً خلاف در بهشت نيست و اگر کسي ـ خداي ناکرده ـ در دنیا تربيت شده نبود، اين شخص در برزخ معطل است . در روز قیامت که مدت آن پنجاه هزار سال است معطل می ماند.آنچه در دل‌هاي اينهاست يا در برزخ و يا در پنجاه هزار سال قیامت گرفته مي‌شود، از دل‌هاي اينها کَنده مي‌شود، در حدّ فرشته مي‌شوند و وارد بهشت مي‌شوند: ﴿وَ نَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْوَانًا ... ﴿٤٧﴾ ﴾. هر گونه غلِّ [= حسد و کینه و دشمنی‌] را از سینه آنها برمی‌کنیم (و روحشان را پاک می‌سازیم). سوره حِجر .لذا هيچ فرد بهشتي عليه فرد بهشتي حرفي نمي‌زند، خلافي نمي‌کند. نه زن‌ها نسبت به هم، نه مردها نسبت به هم، نه مردها نسبت به زن‌ها و نه زن‌ها نسبت به مردها، ﴿لَا لَغْوٌ فِيهَا وَ لاَ تَأْثِيمٌ / نه بیهوده‌گویی در آن است و نه گناه ﴾ چنين عالَمي است.برگرفته از تفسیر آیت الله جوادی آملی .گوگل : http://shahidhadikalantari.blogfa.comایتا: http://eitaa.com/hadikal + نوشته شده در سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲:۵۷ ب.ظ توسط مهدی کلانتری  |  شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 35 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1402 ساعت: 18:40

چگونگی حسابرسی از بندگان در روز قیامتامیرالمؤمنین (علیه السّلام) می فرمایند: در روز قیامت، بنده‌ی خدا را در مقابل خدای متعال نگاه می دارند برای محاسبه. خداوند متعال به ملائکه‌ای که موکَّل بر این کار هستند می فرماید که مقایسه کنید، بسنجید، میان نعمتهایی که من به او دادم و کارهایی که او در دنیا انجام داده است؛ اینها را با هم مقایسه کنید، ببینید کدام بیشتر است.مقایسه می کنند، فرشتگان می گویند پروردگارا! این نعمتهایی که تو به او دادی از تمام اعمال او بیشتر است.بعد خطاب می رسد نعمتها را حساب نکنید؛ همه‌ی نعمتها مالِ او، بخشیدیم؛ نگاه کنید در عملِ خودِ او، ببینید کارهای خیری که انجام داده بیشتر است، یا کارهای شرّ ش .ملائکه اینها را با هم مقایسه می کنند. اگر کارهای خیر و شرّ او با هم برابر بودند ، خدای متعال می فرماید به خاطر کارهای خیری که این شخص کرده ، کارهای شرّش را بخشیدیم، و فرشتگان او را به بهشت می برند. اگر چنانچه کار خیرش بیشتر بود، اینجا به خاطر آن زیادی‌ای که در کار او هست، خدای متعال هم تفضّل می کند و به او اعطا می کند؛ عطای الهی، به خاطرِ زیادتیِ خیر بر شر.اگر کارهای شرّ او بیشتر از کارهای خیرش بود ، امّا خودِ این فرد از اهل تقوا است، خلاصه خداترس بوده است، ملاحظه‌ی خدای متعال را می کرده، از شرک به ذات اقدس الهی پرهیز کرده، ولو حالا کارهای شرّ بیشتری هم از او سر زده است، اینجا جای مغفرت است، خدای متعال او را می‌آمرزد.منبع: امالی شیخ طوسی، ص ۲۱۲تلگرام: shahid_hadi_kalantari1360@گوگل : http://shahidhadikalantari.blogfa.comایتا: http://eitaa.com/hadikal + نوشته شده در چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۴:۵۹ ب.ظ توسط مهدی کلانتری  |  Adblock te شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 33 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1402 ساعت: 18:40

اولین ها پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند :اَوَّلُ مَا افْتَرَضَ اللّهُ عَلی اُمَّتی الصَّلواتُ الْخَمْسُ،وَ اَوَّلُ ما یُرْفَعُ مِنْ اَعْمالِهِم الصَّلواتُ الْخَمْسُ،وَ اَوَّلُ ما یُسْأَلْونَ عَنْهُ الصَّلواتُ الْخَمْسُنخستین چیزی که خداوند بر امّت من واجب کرد نمازهای پنجگانه است.و نخستين عملى كه از آنها [به درگاه خدا ]بالا مى رود نمازهاى پنجگانه استو نخستين چيزى كه درباره آن از آنها سؤال مى شود، نمازهاى پنجگانه است.منبع : کتاب کنز العمال. جلد هفتم. ص ۲۷۶. حدیث شماره : 18859.گوگل : http://shahidhadikalantari.blogfa.comایتا: http://eitaa.com/hadikal + نوشته شده در پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴ ق.ظ توسط مهدی کلانتری  |  شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 33 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1402 ساعت: 18:40

یک ریشه از خانم فاطمه زهرا سلام الله علیهاشنیده اید که در قیامت مَلَکی می آید و شتری از نور می آورد .خانم زهرا سلام الله علیها سوار می شود، در صحرای قیامت راه می رود و تمام صحرای قیامت و اهلش را جلب می کند. آن شتر جنسش نور است ، مثل ملائکه . چطور ملائکه که از جنس نورند صورت و شمایل دارند، آن وقت خانم سوارش است. حتی آن قالیچه ای که روی شتر است آن هم از نور است. دور آن شتر مثل قالی که ریشه دارد ، ریشه خوابیده است. حتی روایت دارد که شیعیان ، دوستان ، محبین و اهل قیامت ، به آن ریشه ها آویزان می شوند. آن شتر می گردد و به بهشت می رسد، آنها را در بهشت می ریزد ، دوباره می آید و می گردد . یک مَلَک هم جلوی شتر را می کشد. حضرت صادق علیه السلام می فرماید که جدّه مان زهرا سلام الله علیها در صحرای قیامت مثل مرغی که از میان خار و خاشاک دانه را جمع می کند، دوستانش را ، بستگان و دوستان ما را جمع می کند. آن مَلَک همانطور آن شتر را در حالی که خانم رویش نشسته است می گرداند، آنها را جمع می کند و به بهشت می بردتا جایی که یک نفر از دوستان ما را باقی نمی گذارد. اینها روایات اماممان است، امام صادق علیه السلام . حالا شما با عقلتان ، با آن نوری که خدا به شما داده است ببینید که چرا ما در این مجالس اهل بیت می آییم. آیا این مجالس همان ریشه های رو اندازِ شتر خانم نیست؟ این مسئله را با عقلت رسیدگی کن نه با ظاهر! آیا مجالسی که در آنها روضه می خوانند یا ذکر خوبان می کنند همان ریشه نیستند؟یک ریشه از خانم؟ در این مجالس یا از بچه هایشان یاد می کنند یا حدیث بچه هایش را می گویند یا حرف جمال آنهاست و یا سخن خداست که اینها آورده اند.این همان ریشه ی چادر آن خانم می شود. یا آن درخت طوبی که گفتیم در خانه مومنین هست شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 39 تاريخ : جمعه 15 دی 1402 ساعت: 2:30

قیامت صغرا و تفاوت آن با قیامت کبراهر فردی دو قیامت دارد: قیامت صغرا و قیامت کبرا. انسان از زمان مرگ به قیامت صغرا وارد می‌شود. در این زمان تمام افعال و کردار خود را می‌بیند و به حقایق هستی آگاه می‌شود. لَقَدْ كُنْتَ فِي غَفْلَةٍ مِنْ هَذَا فَكَشَفْنَا عَنْكَ غِطَاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ ﴿۲۲﴾[به او مى‏ گويند] واقعا كه از اين [حال] سخت در غفلت بودى و[لى] ما پرده‏ ات را [از جلوى چشمانت] برداشتيم و ديده‏ ات امروز تيز است (ق، آیه 22).پس از مرگ شخص وارد برزخی می‌شود که از جهتی شبیه آخرت و از جهتی شبیه دنیا ست؛ در این زمان که حقیقت آشکار شد، اگر انسان ایمان داشته و دارای عمل صالح باشد، سعادت را در می‌یابد و اگر ایمان نداشته باشد، دیگر نمی‌تواند ایمان بیاورد.خداوند می‌فرماید:هَلْ يَنْظُرُونَ إِلَّا أَنْ تَأْتِيَهُمُ الْمَلَائِكَةُ أَوْ يَأْتِيَ رَبُّكَ أَوْ يَأْتِيَ بَعْضُ آيَاتِ رَبِّكَ يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آيَاتِ رَبِّكَ لَا يَنْفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرًا قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ ﴿۱۵۸﴾آيا جز اين انتظار دارند كه فرشتگان به سويشان بيايند؟ يا پروردگارت بيايد؟ يا پاره‏ اى از نشانه‏ هاى پروردگارت بيايد؟ [اما] روزى كه پاره‏ اى از نشانه‏ هاى پروردگارت [پديد] بیايد، كسى كه قبلاً ايمان نياورده يا خيرى در ايمان آوردنِ خود به دست نياورده، ايمان آوردنش سود نمى ‏بخشد. بگو منتظر باشيد كه ما [هم] منتظريم (انعام، آیه 158) .از همین روست که ایمان آوردن فرعون مصر در هنگام احتضار و مرگ، سودی برایش نداشت، زیرا وارد عالَم برزخ شده بود.خداوند در این مورد می‌فرماید: وَجَاوَزْنَا بِبَنِي إِسْرَائِيلَ الْبَحْرَ فَ شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 39 تاريخ : جمعه 15 دی 1402 ساعت: 2:30

رجعت شهدا برای زندگی و مرگ طبیعیو رجعت مومنان برای شهید شدن در عصر ظهوردر باره رجعت روایات مختلفی وجود دارد ولی تنها يك مورد است كه عام‌تر به نظر مى‌رسد و آن، عنوان «همه مؤمنان» است. اين مورد در حديثى ذكر شده كه به رجعت شهدا نيز اشاره كرده است.از امام باقر عليه السلام در باره آيه وَلَئِنْ قُتِلْتُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرَحْمَةٌ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ ﴿ آل عمران۱۵۷﴾ ( یعنی اگر در راه خدا كشته شويد يا بميريد قطعاً آمرزش خدا و رحمت او از آنچه جمع مى كنند بهتر است) پرسيدند. امام فرمود:«يَا جَابِرُ أَ تَدْرِي مَا سَبِيلُ اللَّهِ»؟ قُلْتُ: لَا وَ اللَّهِ إِلَّا إِذَا سَمِعْتُ مِنْكَ، فَقَالَ: «اَلْقَتْلُ فِي سَبِيلِ عَلِيٍّ ع وَ ذُرِّيَّتِهِ، فَمَنْ قُتِلَ فِي‌ وَلَايَتِهِ قُتِلَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، وَ لَيْسَ مِنْ أَحَدٍ يُؤْمِنُ بِهَذِهِ الْآيَةِ إِلَّا وَ لَهُ قَتْلَةٌ وَ مَيْتَةٌ، إِنَّهُ مَنْ قُتِلَ يُنْشَرُ حَتَّى يَمُوتَ، وَ مَنْ مَاتَ يُنْشَرُ حَتَّى يُقْتَلَ».اى جابر! آيا مى‌دانى راه خدا كدام است؟ كشته شدن در راه على عليه السلام و فرزندانش است. اگر كسى در راه ولايت وى كشته شود، در راه خدا كشته شده است.و كسى نيست كه به اين آيه ايمان داشته باشد، مگر آن كه هم كشته مى‌شود و هم مى‌ميرد.كسى كه كشته شده( در رجعت ) از قبر بيرون مى‌آيد تا بميرد و كسى كه مرده ( در رجعت ) از قبر بيرون مى‌آيد تا كشته شود.منابع : 1: مختصر البصائر. حسن بن سليمان حلّی عامِلی. ج 1 ص 1112: تفسیرعيّاشيّ 1: 202/ 162.3: معاني الأخبار .شیخ صدوق : 167/ 1.4: مجلسيّ در بحارالانوار 53: 40/ 8.5: بحرانيّ در تفسير البرهان 1: 705/ 1.گوگل : http://shahidhadikalantari.blogfa شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 41 تاريخ : جمعه 15 دی 1402 ساعت: 2:30

جعل حدیث برای هدایت مردمبعضی برای اینکه مردم را هدایت و راهنمایی کند، می آید حدیثی از پیغمبر یا امام جعل می کند در حالی که غرض شخصی ندارد بلکه غرضش هدایت مردم است ولی فکر می کند که اگر چنین حدیثی را از پیغمبر یا امام برای مردم نقل کند، مردم بهتر می پذیرند. مثلاً [با خود می گوید] مردمی که این قدر غیبت می کنند و حرف لغو می زنند، خوب است برای اینکه غیبت نکنند و حرف لغو نگویند من بیایم حدیثی جعل کنم در فضیلت فلان دعا که مردم این حدیث را بخوانند و به جای حرف لغو و بیهوده بروند دعا بخوانند، یا در ثواب قرآن بگویم اگر فلان سوره ی قرآن را چهل بار پشت سر یکدیگر بخوانید فلان اثر را دارد.آیا این، کار خوبی است؟ سوال: هدف مقدس است ولی کسی می خواهد با دروغ و جعل این هدف مقدس را تامین کند، آیا این درست است یا درست نیست؟ در تاریخ، خیلی ها بوده اند که چنین کاری کرده اند. حدیثی است که در اغلب کتب تفسیر نوشته اند، ظاهراً در مقدمه مجمع البیان هم هست و من مکرر در کتابها خوانده ام. این حدیث را از ابی بن کعب نقل می کنند در فضایل مخصوص قرائت سوره های قرآن، مثلاً برای خواندن سوره «سبح اسم » فضیلت خاصی ذکر می کنند، سوره «هل اتیک حدیث الغاشیة » فضیلت و ثواب دیگری، سوره «لم یکن الذین کفروا» ثواب دیگری، سوره بقره ثواب دیگری، سوره آل عمران ثواب دیگری، برای هر کدام یک چیزی گفته اند. همه هم از پیغمبر روایت شده. شخصی رفت از آن کسی که این حدیث را روایت می کرد پرسید: آخر چطور است که فقط تو این حدیث را روایت می کنی و یک نفر دیگر غیر از تو روایت نکرده؟ گفت: راستش را بخواهید من این حدیث را برای رضای خدا جعل کردم، دیدم مردم در مجالس که می نشینند شروع می کنند به افسانه ها و تاریخ جاهلیت را نقل کردن و اشعار جاهلیت شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 23 تاريخ : يکشنبه 10 دی 1402 ساعت: 12:31

منظور از معقّبات در قرآن کریم چیست ؟لَهُ مُعَقِّباتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ ... ﴿۱۱﴾ سوره رعدترجمه:برای هر انسان فرشتگانى است كه پياپى به امر خدا از روبرو و پشت سرش مى‌آيند و از او نگهبانی مى‌كنند. مُعَقِّباتٌ جمع مُعَقِّبة است و حرف تاء آخر آن براي مونث بودن نيست ، بلكه براي مبالغه است . مثل علّامة .مراد از ((معقبات )) تعقيب انسان نيست ، بلكه منظور، تعاقب و پي درپي آمدن فرشتگان روز و فرشتگان شب است .مراد از ((امر اللّه )) در اين آيه قهر و عذاب الهي نيست ، زيرا معنا ندارد كه فرشتگان انسان را در برابر كيفر الهي حفاظت كنند، بلكه مراد خطرات و حوادث طبيعي است . چون طبيعت مخلوق خداست و آنچه در آن بگذرد نيز به خواست و اراده ي او مي باشد.در آيات و روايات متعدّد از فرشتگاني ياد شده كه مأ مور حفظ جان انسان و ثبت كارهاي او هستند و از آنان در برابر خطراتي كه مورد اراده ي حتمي خداوند نيست محافظت مي نمايند. البته همينكه اراده ي قطعي خداوند رسيد، فرشتگان محافظ ، مأ موريت حفاظت را رها می کنند و انسان را به دست اجل حتمي الهي مي سپارند. بنابراين امر و فرمان خداوند دوگونه است ، حتمي و غيرحتمي (قضا و قدر) و فرشتگان فقط انسان را از حوادث غير حتمي حفظ مي كنند، بديهي است كه اين حفاظت باعث سلب اختيار از انسان نمي شود و سرنوشت انسانها و امت ّها همچنان در اختيار خود آنهاست .نتایج:خداوند انسان را رها نمي گذارد. گروهي از فرشتگان الهي ، محافظ انسانها هستند. خداوند انسان را از حوادث غير مترقّبه حفظ مي كند، نه از حوادثي كه با علم وعمد براي خود به وجود مي آورند. خطرات وحوادث گوناگون ، انسان را احاطه كرده است .گوگل : http://shahidhadikalantari.blogfa.com شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 28 تاريخ : يکشنبه 10 دی 1402 ساعت: 12:31

معنای بسم الله الرّحمن الرّحیم بسم الله الرحمن الرحیم راه ها را باز می کند ، نیت ها را مستقیم می کند ، همه جا همراه انسان است . امیدوارم هر جا که می روید به اسم خدا حرکت کرده باشید .ص17 بگو بسم الله الرحمن الرحیم، چه کار داری که او نان دارد ، آب دارد ، پول دارد ، همه چیز دارد . تو بگو بسم الله و برو جلو . پیش او همه چیز هست . برای نان نیا برای آب نیا ، مگر گناهت چقدر است که این همه می گویی مرا ببخش ؟ آیا تمام نشده است ؟ مگر خدا اینطور گناه می بخشد ؟ اصلا ننوشته است تا بیامرزد ، یادتان هست چه گفت ؟ گفت : اقراء کتابک کفی بنفسک ( اسراء 14) گناهی پای تو ننوشتم . توخودت کتاب خودت را بخوان .ص18 از پشت سر نیفتید: خیلی نگو من گناهکارم ، این را ادامه نده تا به یقین برسد ، روی صفات خوب و کارهای خوب کار کن تا به یقین برسند . معصیت را به یقین نرسان ، ایمان را به شک تبدیل نکن .ص19 رفتی علم را بفهمی خراب کردی، رفتی بچه را تربیت کنی فاسدش کردی ، بچه را دشمن خدا کردی ، هرکاری کردی از پشت سر افتادی .وقتی بسم الله را بفهمید دیگر نه از جلو می افتید نه از پشت سر . اهل سنت که اصلا بسم الله را جزء سوره نمی دانند و در نماز نمی خوانند ! اصلا گفتند بسم الله مال خدا نیست و حال آنکه تمام قرآن در سوره حمد است . حمد در بسم الله است ، بسم الله هم در بای آن است ، باء هم در نقطه آن است . علی علیه السلام گفت : من آن نقطه هستم ، یعنی با من قرآن نوشته شده است ، با من قرآن درست شده است ، همه اش با من ، از من و برای من است . چقدر راحتت کرد ! چقدر زحمتت را کم کرد ! به شرطی که قبول کرده باشی . اگر انسان قبول نکند که هیچ ، بگذار برود خودش درست کن شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 24 تاريخ : يکشنبه 10 دی 1402 ساعت: 12:31

دعای سفره مجالس عمومیالهی که این سفره معمـور باد ..... همیشه پراز نعـمت و نــور بادگزند زبانِ بداندیش و چشم حسود ..... از این سفره و صاحبش دوربادالهی به اين سفره بركت بده ..... به اين مائده شكر نعمت بدهاَلحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین ، هَنیئًا لِلآکِلین ، بَرَکَةً لِلباذِلین ، صِحَّةً لِلجالِسین ، مَغفِرَةً لِاَمواتِ الحاضِرین .زادَاللهُ النِّعَم، دَفَعَ اللهُ النِّقَم ، بِحُرمَةِ سَیِّدِ العَرَبِ وَالعَجَم .اَلّلهُمَّ اعطِ بَرَکَةً لِهذِهِ المائِدَة ، وَارزُقنا رِزقًا حَلالًا طَیِّبًا .اَلّلهُمَّ تَقَبَّل حَسناتِ المُحسنین . لاسِیَّما هذَا الأحْسان مِن هذا المُحسِن .اَللّهمَ اغفِر لِلمُؤمِنینَ وَالمُؤمِنات وَالمُسلِمینَ وَالمُسلِمات اَلأحیاءِ مِنهُم وَالأموات. لاسِیَّما اَمْواتَ الحاضِرین .رَحِمَ اللّهُ من قَرَءَ الفاتِحَةَ مع الصَّلوات. + نوشته شده در یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۶:۴۳ ق.ظ توسط مهدی کلانتری  |  شهید هادی کلانتری...
ما را در سایت شهید هادی کلانتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5shahidhadikalantarib بازدید : 79 تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1402 ساعت: 19:16